שימוש בבינה מלאכותית למינוף העסק

עסקים קטנים מתמודדים עם המון אתגרים בשוק התחרותי של ימינו.

על ידי מינוף הכוח של הבינה המלאכותית הם יכולים ליישר קו עם עסקים גדולים יותר ולהתחרות עם קולגות בצורה טובה יותר ולהגיע לשיאים חדשים של הצלחה.

 

6 דרכים לשילוב בינה מלאכותית (AI) בעסק:

 

  • תוכן שיווקי:

בינה מלאכותית יכולה לייצר תוכן באיכות גבוהה בשבריר מהזמן שלוקח לאדם לעשות את אותה הפעולה.

בעזרת בינה מלאכותית (AI) בעלי עסקים יכולים לייצר תוכן מהר יותר, לקבל הצעות לכותרות ייחודיות, ליצור קריאה לפעולה,

לבנות מסר שיווקי חד וממוקד מה שישפר את האפקטיביות השיווקית.

 

דוגמה לפוסט קצר שנוצר בעזרת AI על מאמן כושר לילדים שפונה להורים:

 

"הי לכולם

כמאמן כושר לילדים רציתי לשתף אתכם בחשיבות פעילות גופנית סדירה אצל ילדים.

הינה ארבע סיבות למה זה כלכך חשוב:

  • אימון גופני באופן קבוע מאפשר צמיחה והתפתחות בריאה. פעילות גופנית עוזרת לילדים לפתח שרירים חזקים, קואורדינציה ושיווי משקל.
  • אימון גופני משפר את הבריאות הכללית. הפעילות מורידה את הסיכון למחלות לב, השמנת יתר ובעיות בריאות נוספות אצל ילדים.
  • אימון גופני משפר את ההערכה העצמית. כשילדים מרגישים טוב עם גופם והיכולת הגופנית שלהם משתפרת הבטחון וההערכה העצמית שלהם גדלים.
  • ככל שהאימון הגופני מהנה יותר ילדים נוטים יותר לפתח אהבה לפעילות ולהתמיד בה גם כשהם גדלים ולשמור על גופם בריא ובכושר לאורך זמן.

פעילות גופנית סדירה חיונית לגדילה ולהתפתחות בריאה של הילדים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית. אימון מהנה מאפשר לילדים להתמיד ולפתח הרגלי פעילות גופנית שישרתו אותם גם בבגרותם ולכן חשוב כבר מגיל קטן להגיע עם הילדים לאימוני כושר וחוגי ספורט  שיהפכו לחלק בלתי נפרד מסדר היום שלהם."

 

היופי של השימוש בבינה מלאכותית היא שתוך מספר שניות יש לכם פוסט שאותו תוכלו לעדכן, לשנות, להאריך, לקצר, לחלק למספר פוסטים ולהכניס נימה אישית שלכם ותוך מספר דקות יש לכם תוכן מוכן לפרסום.

 

נוצר בעזרת בינה מלאכותית
  •  
  •  פניה אישית:

בינה מלאכותית יכולה לעזור לפנות ללקוחות בצורה אישית וממוקדת ולתפוס את תשומת ליבם, לעניין אותם, לגרום להם להסתקרן ולרצות לקבל עוד פרטים.

דרך שימוש ב AI אפשר לבנות פוסטים, תסריטים לסרטונים בסגנונות שונים כמו פניה בשפה מקצועית או פשוטה ובעצם להתאים את המסר לקהל ספציפי אליו פונים.

 

דוגמה לפוסט קצר שמעודד הורים להירשם למדריך חינמי בנושא: איך להעסיק את הילדים בחופשת הפסח

 

"התכוננו לחופשת פסח מהנה ומרתקת עם הילדים! הצטרפו למדריך החינמי שלנו כדי ללמוד איך להפעיל את הקטנטנים במהלך החג. מאמנויות ומלאכות ועד למשחקי חוץ, סיפקתי לכם המון רעיונות כדי לשמור על הילדים פעילים. הירשמו עכשיו והפכו את הפסח לכזה שהם יזכרו."

 

אפשר את אותו הפוסט לכתוב בשפה רשמית יותר:

 

" הפיקו את המקסימום מחופשת הפסח שלכם עם הילדים על ידי הרשמה למדריך החינמי שלי.

המדריך נועד לספק לכם כלים לבידור הילדים במהלך החופש החל מפעילות יצירה ואומנות ועד למשחקי חוץ דינמיים. תהיה לכם גישה לשפע של רעיונות רגשים וחינוכיים. אל תחמיצו את ההזדמנות הזו לשפר את חווית הילדים שלכם בחג הפסח הרשמו עוד היום והפכו את חגיגת חג הפסח שלכם ושלהם לבלתי נשכחת."

 

ואם נרצה דוגמה של אותו פוסט בשפה פשוטה נקבל את זה:

 

"התכוננו לחופשת פסח מהנה עם הילדים! הצטרפו למדריך החינמי שלי כדי ללמוד איך להפוך את חג הפסח למהנה עבור הילדים שלכם. יש לי המון רעיונות לפעילויות אומנותיות ומשחקי חוץ מהנים. הרשמו עכשיו ותעבירו את הפסח כך שהילדים לא ישכחו אותו."

 

באמצעות ה AI ניצן לסגנן את התוכן שנעלה כך שיותאם לסוג הלקוחות אליהם אנו פונים, למסר שנרצה להעביר. ככל שנדבר את שפתם של הלקוחות שלנו כך הם יתחברו אלינו טוב יותר ויגיבו.

  

  • התאמת מסרים:

בינה מלאכותית יכולה לעזור לעסקים קטנים להתאים את המסרים השיווקיים כדי להגיע ללקוחות נכונים מה שיוביל לשיעור מעורבות גבוה יותר.

מסר שיווקי פונה לבעיה ספציפית שיש ללקוחות, מדבר על הפתרון ועל התועלת ונוגע ברגש.

 

נוכל לבקש מהבינה המלאכותית ליצור לנו מסר שיווקי שיכלול את שלושת הפרמטרים הללו וישקף הכי טוב את המסר שנרצה שהלקוחות שלנו יפנימו.

דוגמה לפוסט קצר שפונה לבעלי עסקים שמתקשים לכתוב פוסטים שיווקיים ומדבר על שירות שאני נותנת שבו אני מלמדת איך לכתוב פוסטים בקלות ובמהירות מה שהופך את התסכול שהם חווים לאושר גדול

 

"מתקשים לכתוב פוסטים שיווקיים לעסק?

 

אני יכולה לעזור!

השירות שלי ילמד אתכם איך לבנות פוסטים מעניינים שמושכים את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים ויגרמו להם להרגיש שיש לכם את התשובה שהם מחפשים.

במסגרת המפגשים שלנו אראה לכם איך לכתוב פוסטים במהירות ובקלות כך שהתסכול שאתם חווים עכשיו יהפוך לשמחה ולכיף כי תוכלו לכתוב פוסטים בקלות ובפשטות.

בואו ביחד נעזור לעסק שלכם להצליח".

 

  • מילות מפתח: SEO

הבינה המלאכותית תעזור לכם למצוא מילות מפתח טובות לשימוש בשיווק שלכם כדי שאנשים יוכלו למצוא אתכם בקלות מה שיגביר את הנראות שלכם ויביא תנועה גדולה יותר לאתר שלכם.

כל מה שעליכם לעשות זה לשאול את ה AI באילו מילות מפתח כדאי לכם להשתמש לחשיפת העסק לקהל פוטנציאלי ותקבלו רשימה של מילות מפתח.

 

  • תמונות:

באמצעות בינה מלאכותית ניתן ליצור תמונות ייחודיות שמתאימות לתוכן השיווקי שיצרתם שמעבירות את המסר שלכם לקהל הלקוחות.

השימוש ב AI ליצירת תמונות חוסך המון זמן בחיפושים באתרי תמונות חינמיים אחרי תמונה שסביר להניח שאחרים השתמשו בה.

 

בעזרת הבינה המלאכותית ניתן ליצור תמונות שלאחרים אין, לבלוט על פני המתחרים ולגרום ללקוחות שלכם לעצור, להתפעל וגם לקרוא את המסר וללמוד להכיר אתכם.

 

נוצר באמצעות בינה מלאכותית

 

  • ניתוח שוק ותחרות:

הבינה המלאכותית יכולה לנתח במהירות גדולה כמויות של נתונים כדי לספק מידע על התנהגות הלקוחות שלנו מצד אחד ועל המתחרים שלנו מצד שני.

ישנה חשיבות רבה להכיר את השוק שבו אנו עובדים וללמוד את המתחרים שלנו. בעזרת בינה מלאכותית ניתן בקלות ובמהירות להבין איזו תחרות יש לנו, מול מי אנחנו מתמודדים ואיך לבדל את עצמנו מהם. איך לזהות קולגות שאיתם נוכל לעשות שיתופי פעולה ומתחרים שעושים בדיוק את מה שאנחנו עושים.                  בנוסף בעזרת ה AI נוכל להבין טוב יותר את הלקוחות שלנו, את הצורך הקריטי שיש להם ואיזה פתרון הם מחפשים.

 

לדוגמה בקשתי מהבינה המלאכותית למצוא קולגות לשיתוף פעולה לסוגי עסקים שונים וזה מה שקבלתי:

 

מעצב שיער יכול לשתף פעולה עם מאפרת ליצירת חוויה כוללת ולארועים מיוחדים.

 

קוסמטיקאית שמתמחה בטיפולי עור יכולה לשתף פעולה עם קוסמטיקאית שמתמחה בהסרת שיער שתיהן יכולות ליצור שירות כולל שיעניק טיפול מלא ללקוחות.

 

מי שעושה לק ג'ל ויוצרת ציורים על הציפורניים יכולה לשתף פעולה עם בעלת עסק שמתמחה בטיפולי רגליים וביחד הן יכולות להציע שירות שמוציא את הלקוחה עם רגליים מטופחות עם לק ג'ל וציורים גם ברגליים וגם בידיים.

 

בעזרת הבינה המלאכותית נוכל תוך זמן קצר וללא מאמץ רב להבין עם מי נוכל לשתף פעולה, מי הם הקולגות שלנו שאיתם נוכל לשתף פעולה ומי הם המתחרים שכדאי לעקוב אחריהם ולהבין במה אנחנו שונים מהם. בנוסף, לקבל מידע על ההעדפות של הלקוחות שלנו, על הפתרונות שהם מחפשים ועוד.

 

נוצר באמצעות בינה מלאכותית

 

 

הסיכונים שיש למי שלא עובד עם הבינה המלאכותית (AI)

ישנם מגוון סיכונים לעסקים שבוחרים לא להשתמש בבינה מלאכותית:

  • בינה מלאכותית יכולה לספק תובנות על התנהגות והעדפות של לקוחות ולכן עסקים שלא ישתמשו בה יפספסו הזדמנויות לשפר את חווית הלקוח ולשמר לקוחות קיימים.
  • בינה מלאכותית מייעלת את העבודה בעסק ולכן מי שלא ישכיל להעזר בה ימצא את עצמו נאבק במשימות, מבזבז המון זמן מיותר, עובד בחוסר יעילות ויתקשה להגדיל הכנסות.
  • הבינה המלאכותית עוזרת לנו לזהות הזדמנויות ולכן עסקים שלא ישלבו את ה- AI בעסק ימצאו את עצמם מפספסים הזדמנויות חדשות לצמיחה והתרחבות וידשדשו.
  • הבינה המלאכותית אוספת עבורנו מידע ומנתחת אותו ולכן מי שלא יעבוד איתה בעסק יתקשה לייצר תובנות לגבי פעילות עסקית ולקוחות. כאשר אין מספיק נתונים רלוונטיים לקבלת החלטות ההחלטות שנקבל לא בהכרח יהיו טובות ומקדמות את עסק.

דוגמה לבעל עסק קטן שמספק שירותי תכנון אירועים:

 

עד היום ערן עבד מאוד קשה לבנות הצעות מחיר בהתאמה לצרכי הלקוחות. פגישות עם לקוחות היו לוקחות לו המון זמן והוא מצא את עצמו מתרוצץ בין לקוחות, מנסה לסגור עם ספקים, לבחור מקומות לערוך בהם את האירועים ולענות לדרישות הגדלות והולכות של הלקוחות שלו.

 

לאט לאט מצא את עצמו ערן מתעסק בכלכך הרבה דברים שמונעים ממנו באמת להנות מהעשייה העסקית שלו, שמונעים ממנו להתמקד במה שבאמת חשוב לו וזה ללוות את הלקוחות מהרגע הראשון ועד לסיום האירוע החשוב ולהנות מהתהליך ולא רק לרדוף אחרי הזנב שלו.

 

איך ערן יכול לשנות את המצב?

 

בעזרת שימוש בבינה מלאכותית בעסק ערן יכול להפוך את תהליך איסוף המידע שלו לאוטומטי.

להעביר ללקוחות שפונים אליו שאלונים עם שאלות שנבנו בעזרת בינה מלאכותית שריכזה עבורו את השאלות הכי קריטיות כדי לבנות אירוע ברמה גבוהה ללקוחות.

באמצעות השאלונים הממוקדים אין סיכוי שערן יפספס משהו קריטי כך שבמהירות רבה הוא יוכל לבנות הצעות מחיר מדוייקות בכלום זמן.

 

אם עד היום ערן היה יושב עם הלקוחות שלו ושואל אותם שאלות במפגש פיזי שהיה לוקח לו שעתיים היום בעזרת השאלון הממצה שיצר הוא חוסך לעצמו שעה כי השאלון נשלח אוטומטית ללקוחות שבקשו להיפגש ובפגישה עצמה כל שנותר לערן זה רק לחדד את מה שלא היה לו מובן מהשאלון.

 

קישור לאתר ליצירת שאלונים מבוסס בינה מלאכותית:  https://blocksurvey.io/ai-surveys

 

זו רק דוגמה אחת איך בעלי עסקים קטנים יכולים להעזר בבינה המלאכותית לייעול לתהליכי עבודה ועל ידי כך לחסוך בזמן וכסף. לקוחות שיעבדו עם ערן יקבלו חווית לקוח מדהימה וימליצו לכל מי שהם מכירים לעבוד איתו.

 

נוצר באמצעות בינה מלאכותית

 

הסיכונים הקיימים לכל מי שכן עובד עם בינה מלאכותית

לא הכל ורוד בעבודה עם הבינה המלאכותית.

ישנם מספר סיכונים שבעלי עסקים קטנים צריכים להכיר כשהם נעזרים ב- AI בעסק:

  • הבינה המלאכותית בחיתוליה ולכן איכות הנתונים לא תמיד גבוהה. לעיתים הבינה המלאכותית תיתן לנו מידע כוזב, שלא קיים מתוך מחשבה שזה מה שאנחנו רוצים ממנה. לכן כשמבקשים סטטיסטיקות, נתונים או בביליוגרפיה תמיד יש לבדוק שהנתונים מדוייקים ונכונים.
  •  האלגוריתם של הבינה המלאכותית לעיתים יכול להנציח הטיות ואפליות קיימות לכן חשוב לבחון את המידע שאנו מקבלים.
  • לעיתים הטמעה של הבינה המלאכותית בעסק יכולה להיות יקרה ותדרוש משאבים שלא תמיד קיימים לעסקים קטנים ויש לקחת זאת בחשבון.
  • בעיות רגולציה – כרגע מאחר והבינה המלאכותית בחיתוליה עדיין אין רגולציה לגבי השימוש בתוכנה ולגבי זכויות יוצרים כך שצריך לעמוד על המשמר ולהבין מה זה אומר כבעלי עסקים.

כאשר עובדים עם בינה מלאכותית חשוב שלא נקבל את המידע שהיא מספקת לנו כמובן מאליו אלא נדאג לבצע בדיקה של הנתונים שנקבל כדי לוודא שאין שגיאות, שאין טעויות ושהשימוש מותר על פי חוק.

 

סיכום

בינה מלאכותית או בשמותיה הנוספים AI, אינטיליגנציה מלאכותית היא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לבעלי עסקים קטנים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא.

ככל שנשכיל להשתמש בבינה המלאכותית בעסק שלנו ולהעזר בו, כך יהיה לנו הרבה יותר קל, פשוט ואפקטיבי לתפעל ולשווק את העסק שלנו.

חשוב שלא נשאר מאחור עם התקדמות הטכנולוגיה אלא נאמץ אותה ונעזר בה כדי להיות בחוד החנית של העשייה העסקית וכדי לתת ללקוחות שלנו את החוויה הכי טובה שנוכל ועדיין להישאר עם עין פקוחה לגבי הסיכונים הכרוכים בשימוש בבינה המלאכותית.

 

ההמלצה שלי

בטח אתם אומרים לעצמכם רגע, יש כאן המון מידע איך אפשר לאמץ את הכל לעסק?

זה נראה ממש מסובך, בלתי ניתן ליישום כבעלי עסק קטן.

 

כיועצת עסקית שמלווה בעלי עסקים אני ממליצה לכם להתמקד בראש ובראשונה בדבר שהכי קל להטמיע בעסק ולא דורש משאבים גדולים וזה כתיבת תוכן שיווקי.

 

צרו בעזרת הבינה המלאכותית תוכן שיווקי ממוקד ביחד עם תמונות ייחודיות שמבוססות AI כך תוכלו להקל ולפשט את הכתיבה שלכם ולחסוך בזמן וכסף רב,    למקד את הפניה ללקוחות הנכונים ולגרום ללקוחות הללו לעצור להתענין ולהיחשף אליכם.

וכשתצליחו להפוך את כתיבת התוכן שלכם לפשוטה קלה ומהירה עברו לדברים הבאים שייעלו את העשייה שלכם בעסק.

 

אם תרצו את עזרתי בלהבין איך להשתמש בבינה המלאכותית כדי לבנות תוכן שיווקי מבוסס AI ולייצר תמונות שמעבירות את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר שלחו לי הודעה.

 

מוזמנים להיכנס לשירותים שלי  ולראות אילו שירותים מבוססי בינה מלאכותית אני מציעה.ו

דילוג לתוכן